A-huset // A-house

Örebrorelaterad Blogg // Orebrorelated Blog

lördag, juli 29, 2006

Goodbye Witsköfle ...



Jo, det är sant. Furuboda och Vittskövle är snart passé för denna sommar. En fantastisk erfarenhet rikare och många glada människor har jag fått möta. Sköna människor.
Namn som Jalmerot, Forss, Friseboda, Everöd, Löderup, Otto, Rönnebo, Ekebo, Fjalar, Björkebo, Solskenstimme, Esbjörn etc etc. kommer falla i glömska under en period.

Nu bär det av till Örebro. Där ska flyttas ur och städas. Senare ska det flyttas in, troligen i en lägenhet i Tybble. Alltså inget kollektiv för min del. Men innan höstterminen startar är det alltså Örebro, sedan Linköping och sedan Stockholm. Till slut "landar" jag och Elisabet på Arlanda där Elisabet ska "lyfta" på sin resa till Rocky Mountain College, Montana, The States, America.

Vad ska man säga?
Sorgligt, samtidigt bra.

Kände för första gången idag att jag såg fram emot att börja plugga igen.
Goodbye långa sandstränder, Hello trånga studentlyor.
Goodbye sena grillkvällar, Hello tidiga föreläsningar.

Ta hand om er därute, och Gud välsigne er!

9 Comments:

  • At 10:37 em, Anonymous Anonym said…

    ja ni, snart är vi där igen. uppstälda på startlinjen med vattenkammat hår, bibeln under armen och leendet på läpparna. eller nåt sånt. det är i alla fall dags att möta en ny termin - och det är inte utan att man längtar. ganska så väldigt mycket till och med. nu åker jag snart till rörö och alderblads, med ett litet tittin i mölndal på vägen ner. ta hand om min lägenhet kribbo!

     
  • At 1:19 em, Blogger Elisabet Svahn said…

    Till Johan:
    Hej johan! Hoppas du har det bra och allt. Jag vill bara betona att om du nu skulle läsa på min blogg så har jag riktat ett tack till dig, som enkelt skulle kunna tolkas som ironiskt. Det är det inte!! Det blev bara lite illa inlagt, men jag är djupt tacksam, inte bara för all hjälp med ditt rum, men också för att du finns och är vän till min kära man. Vi ses till jul!! Kram Bettan

     
  • At 10:46 fm, Blogger Elisabet Svahn said…

    Du får ju tänka joel att jag ska till usa och att man där är ett passande ord i flera av livets faser... Om du söker ett förtydligande kan jag börja stava ordet mään istället. Hej hej!

     
  • At 2:06 em, Anonymous Anonym said…

    har vi insett att den här bloggen antingen måste

    1) läggas ner
    2) få ett drastiskt namnbyte och en ansiktslyftning
    3) säljas dyrt till någon i a-huset

    snart har vi ett nytt hus att kalla hem. det känns pirrigt. och kul. fyra arbetsdagar kvar. jag jublar!

     
  • At 2:55 em, Blogger Elisabet och Christian said…

    Jag röstar för namnbyte och nya medlemmar - Fröken Gustafsson, Sunesson och Herr Magnusson måste inkluderas i gemenskapen. Mitt varande kanske ska bordläggas eller läggas på is åtminstone?

    Gör en rejäl ansiktslyftning och byt namn - LandeTorreAlléns Dub Kollektiv är mitt förslag...

     
  • At 9:20 em, Anonymous Anonym said…

    du glömde "radikal"...annars inte så dumt

     
  • At 10:06 em, Blogger Katarina said…

    Ni har hittat ett hus?

    Grattis!!

    Bo väl. =)

    /Katarina (Putte)

     
  • At 10:44 em, Blogger Elisabet och Christian said…

    hej hej hallå.

    det går ett rykte i cyberrymden, att det startats en ny blogg, kika in på http://eochc.blogspot.com/
    Värsta fräscha bloggen.

    Ska bli kul att ses i kollektivet i höst! Jag kommer till Örebro på tisdag eller onsdag nästa vecka.

     
  • At 7:57 em, Blogger Elisabet och Christian said…

    Hejhej.

    Jag har lite grejer kvar hos Johan (en sopsäck, en blomma, några tavlor och någon liten låda). De ska jag fixa ut. Hjälper gärna till den stora flyttdagen, är i Örebro från onsdagen den 16e.

    Grymt lite activity på denna blogg nu. Ni får samla krafterna till den gemensamma Radikalisch Dubbisch bloggen.

    Take care, ska bli kul att snart ses!! Love o Bless.

     

Skicka en kommentar

<< Home